tiistai 31. heinäkuuta 2012

Silkkitiellä Lopella

Ystävättären kanssa päädyimme Lopelle Topenon kylää. Kumpikin luuli lähteneensä kaverin seuraksi,koska kaveri halusi Topenon kylään. Ehkäpä olikin niin, että kumpikin halusi sinne mennä, mutta ajatteli vierittää syyn toisen niskoille. Takuuvarmasti luvassa olisi kallis matka ja itselle on aina helpompi selittää, että "enhän minä, seuraksi vaan lähdin". Kuullostaa paljon paremmalta kun todeta :- "Mennään silkki-Sorrille ja ostetaan paljon silkkiä!"

.
Etukäteen olin sopinut Silkkituonti Sorrin Merja-emännän kanssa, että tullaan tiettyyn kellonaikaan. Yrittäjille tulee aina yllättäviä menoja, joten istuskelimme odottelemaan ihanan vanhan talon ihanalle kuistille. Puheenaiheena taisi olla, että saisipa tuollaisen lasikuistin...

Isossa talossa oli pienen pieni myymälän tapainen, mutta voi miten ihania kankaita, lankoja yms. hypisteltävää.

Tästä hyllystä löytyi kaikkea hauskaa ja ihmeellistä esim.kokongeja yms.

Pystyisitkö ohittamaan nämä langat ilman sormien hypystelyä? Minä en.

Kankaat. Ihana uusi tuttavuus silkkitrikoo. Niin pehmeää, ettei sanotuksi saa.

Ihanat silkit ja niin ihanaa opastusta silkin maailmaan. Minä aina nautin, kun saan kuunnella ihmistä, joka tietää ja tuntee asiansa.


3 kommenttia:

  1. Hih, hyvä selitys, täytyykin painaa mieleen:)

    Ihanalta näyttäviä kankaita, vaikeaa olisi päästä tuosta kaupasta ulos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy myöntää että vaikeuksia oli poistua:) Aina vaan riitti juteltavaa ja uutta ihmeteltävää.

      Poista
  2. Oih ja voih...minua ei vois päästää tuollaiseen paikkaan edes nk. seuralaisena...;D

    VastaaPoista